wtorek, 7 kwietnia 2015

Najlepszy pasztet wegetariański




Uwierzcie mi, że wypróbowałam już mnóstwo przepisów na wegetariańskie pasty i pasztety. Ten który widzicie powyżej jest naprawdę najlepszy. Głównym składnikiem jest gotowana ciecierzyca oraz marchewka. Możecie dodać wasze ulubione przyprawy, mój jest pikantny za sprawą pieprzu cayenne. Ale dosyć gadania, oto przepis.

Składniki:
- 2,5 puszki ciecierzycy
- 2 duże marchewki
- 2 cebule
- pęczek natki pietruszki
- 2 jajka
- 4 łyżki oliwy
- sól, pieprz, pieprz cayenne, majeranek koniecznie

Można też użyć suchej ciecierzycy, ale trzeba ją namoczyć w wodzie na całą noc. Rano odlać, a później gotować ok. 50 min. Dla osób, które nie mają tyle czasu polecam jednak cieciorkę z puszki. Wystarczy ją gotować w wodzie ok 20, 30 min. Oczywiście bez wcześniejszego namaczania. Gdy ciecierzyca będzie już miękka blendujemy ją z oliwą. Następnie dodajemy startą marchewkę oraz drobno poszatkowaną cebulkę. Rozbijamy 2 jajka i dodajemy do warzywnej masy. Dobrze wszystko wyrabiamy, na koniec dodajemy przyprawy i natkę. Pieczemy w keksówce wysmarowanej masłem. Na wierzchu układamy kilka listków laurowych. Wkładamy do wcześniej nagrzanego piekarnika, pieczemy około 40 minut w 180 stopniach. Pasztet po ostygnięciu można kroić na kawałki lub smarować nim pieczywo. Jest naprawdę przepyszny.

P.S. Ważna wskazówka dla wegan, jajka możecie zastąpić zmielonym siemieniem lnianym!

JESTEM NA

1 komentarz: