poniedziałek, 15 grudnia 2014

Sernik z żurawiną i masą krówkową

Serniki są dla mnie zawsze wyzwaniem. Dlatego szukam w miarę prostego i szybkiego przepisu. Z tego sernika jestem bardzo zadowolona. Jest wilgotny, nie rozpada się a najfajniejszy w nim jest balans smaków. Kwasek żurawiny i słodycz masy z krówek, dla mnie połączenie idealne. Polecam go także osobom zabieganym, a przed świętami szczególnie dla każdego z nas doba jest za krótka. Sernik pieczemy ok. 1 godziny, czas przygotowania to góra 20 minut. No i nie musicie stać przy piekarniku i modlić się, by sernik nie opadł, mnie urósł, może nie spektakularnie, ale równomiernie. Ten sernik na pewno zagości na moim świątecznym stole. Może także i na Waszym?...



Składniki:
- 1 kg sera (ja użyłam sera President) 
- 160 g miękkiego masła 
- 4 jajka 
- 40 g mąki pszennej
- 1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej 
- 70 g cukru 
- 2 op. cukru waniliowego 
- 100 g żurawiny suszonej  


Najpierw ucieramy ser z cukrem i cukrem waniliowym. Dalej ucierając powoli dodajemy ser. Do powstałej masy dodajemy na przemian mąkę, mąkę ziemniaczaną i jajka. Na koniec dodajemy żurawinę obtoczoną w mące. Ciasto wlewamy do tortownicy, wkładamy do rozgrzanego piekarnika,  pieczemy w 170 stopniach,  ok. 1 godziny.Pod tortownicą możemy ustawić naczynie z wodą, dzięki temu sernik będzie wilgotny. Po upieczeniu zostawiamy ciasto w wyłączonym piecu na 15 min, można uchylić jego drzwiczki. 

Masa krówkowa :
- 1/2 kg krówek ciągutek 
- 40 g masła 
- 1/4 szklanki mleka (jeśli masa będzie zbyt gęsta) 

1/2 kg krówek mlecznych roztapiamy z masłem na wolnym ogniu. Cały czas mieszając dodajemy mleko, aż masa będzie jednolita. Masę trochę studzimy i wylewamy na ostudzony sernik.
























1 komentarz:

  1. Mmm, wygląda znakomicie :) Jestem pewna, że był pyszny :)

    OdpowiedzUsuń