niedziela, 18 października 2015

Ciasto dyniowe

W poszukiwaniu pysznego ciasta z dyni trafiłam na ten przepis.Zachęciły mnie zdjęcia, które świetnie oddawały konsystencję tego ciasta i jego piękny kolor. Ciasto jest smaczne, natomiast liczyłam że będzie mniej mdłe, bo dodałam do niego sok i skórkę z 2 pomarańczy! Jeśli będę je jeszcze raz  piekła na wierzch dam mus owocowy, który przełamie smak dyni. W oryginalnym przepisie należy dodać szklankę cukru, ale polecam, żeby dodać 1/2 szklanki, dla mnie było zdecydowanie za słodkie. Natomiast konsystencja świetna, ciasto jest leciutkie i bardzo ładnie się piecze.

Składniki :
800 g dyni
60 g masła
100 g kwaśnej śmietany
2 pomarańcze
szklanka cukru
szklanka mąki kukurydzianej
esencja waniliowa
4 jajka

Pokrojoną w kostkę dynię dusimy pod przykryciem z sokiem i skórką z 1 pomarańczy. Gdy zmięknie zdejmujemy pokrywkę i odparowujemy nadmiar wody. Zdejmujemy z ognia. Do jeszcze ciepłej dyni dodajemy masło i esencję, blendujemy na papkę. W osobnym naczyniu ubijamy jajka z cukrem, odstawiamy na chwilę.  Do masy dyniowej dodajemy sok i skórkę z kolejnej pomarańczy, cały czas miksując dodajemy śmietanę, masę jajeczną oraz mąkę. Wylewamy do formy wyłożonej folią ( tak, tak wiem masa jest bardzo rzadka,ale taka ma być) i wstawiamy do nagrzanego piekarnika, pieczemy w 180 stopniach nie dłużej niż 60 minut. Dłużej pieczone traci na smaku!  Po ostudzeniu ciasto wkładamy na całą noc do lodówki, dopiero wtedy smakuje najlepiej :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz