niedziela, 25 maja 2014

Mroźne gwiazdeczki z galaretki na biszkopcie

Do przygotowania tego deseru zmotywował mnie konkurs, na najlepszy deser z użyciem nowych galaretek Winiary: jagodowej, truskawkowej i arbuzowej. Ja wybrałam truskawkową, ponieważ pachnie jak prawdziwe truskawki i pięknie wygląda. Deser składa się z biszkoptu, kremu jogurtowego i gwiazdek z galaretki.



Biszkopt zawsze się udający:
- 1 szklanka mąki
- 1 szklanka cukru
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 6 jajek

Ubijamy żółtka z połową cukru do białości. Następnie ubijamy pianę z białek, z pomocą szczypty soli, na koniec powoli dodajemy resztę cukru. Delikatnie łączymy obie masy, powoli dodajemy przesianą mąkę z proszkiem d/p. Pieczemy na blaszce wyłożonej papierem, 30 minut, w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Po upieczeniu pozostawiamy w wyłączonym piekarniku. Gdy biszkopt już ostygnie, wykrawamy szklanką kółeczka, które będą stanowiły spód deseru.


Gwiazdki z galaretki (6 szt):
- 1 galaretka Winiary

Galaretkę przygotowujemy według przepisu na opakowaniu. Ja użyłam silikonowych foremek do muffinów, zalałam je galaretką i włożyłam do lodówki. Jeśli nie macie takich foremek, możecie po prostu pokroić galaretkę w kostkę, też będzie uroczo:)





Krem jogurtowy:
- 1 jogurt truskawkowy
- serek sernikowo- kanapkowy
- kilka kropel soku z cytryny
- cukier puder

Składniki ubijamy razem, doprawiamy do smaku, ja polecam, żeby kremu nie przesłodzić, bo kwaskowatość mu służy.


I teraz najprzyjemniejsza część. Na wykrojone mini biszkopty, nakładamy krem, kładziemy gwiazdki i jeszcze odrobinę kremu. Przyozdabiamy świeżą miętą i oprószamy cukrem pudrem.








Smacznego :)
Embed vso0fiybvfyyaxbzsp6ovirkdjlnxgzz

1 komentarz:

  1. Jako że nie mamy kontaktu mailowego, informujemy tą drogą.
    W ubiegłym tygodniu wystartował nowy agregat zBLOGowani, umożliwiający: generowanie ruchu na blogi które dołączyły, dający możliwość obserwowania blogów i ulubionych wpisów. zapraszamy do rejestracji na www.zblogowani.pl

    OdpowiedzUsuń