czwartek, 8 stycznia 2015

Pieguski z kawałkami krówek

Wczoraj naszła mnie ochota na upieczenie domowych, maślanych ciasteczek. Przepis znalazłam na opakowaniu cukru waniliowego. Okazało się, że wszystkie składniki mam w domu, więc zabrałam się za pieczenie. Ciastka należą do rodzaju tych mało wymagających, czyli tanie, szybkie ale smaczne. Tak smaczne, że moja sunia Frania ściągneła dwa prosto z blachy, resztę musiałam schować bo pożarłaby wszystkie :)


Składniki :
1 jajko
300 g mąki
50 g cukru pudru
cukier waniliowy
2 płaskie łyżeczki proszku d /p
150 g masła
kilka mlecznych krówek


Z podanych składników zagniatamy ciasto, formujemy kulę i chowamy je na 30 min. do lodówki. Następnie wałkujemy na 3 mm i wykrawamy dowolne kształty. Układamy na papierze do pieczenia, posypujemy rozkruszonymi krowkami. Pieczemy ok 10-15 minut w 190 stopniach.




















6 komentarzy:

  1. Kocham wypieki z krówkami. :) Na pewno wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Prosty przepis, a tyle przyjemności (:

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, z krówkami musiały być pyszne :)
    Dobrze, że moja psa jest niskopienna i nie sięga do kuchennych blatów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak ;) moja do tej pory koczuje przy słoiczku z pieguskami:)

      Usuń