czwartek, 21 sierpnia 2014

Brownie bezglutenowe

Moja koleżanka Justyna jest na diecie bezglutenowej, a co za tym idzie nie może spożywać produktów zawierających mąkę pszenną. Postanowiłam zrobić jej niespodziankę i przygotowałam specjalnie dla niej babeczki brownie w wersji bez glutenu. Mąkę pszenną zastąpiłam skrobią ziemniaczaną, która jest dla niej bezpieczna.



Składniki:
- 6 jajek
- 1/2 szklanki skrobii ziemniaczanej
- 1 szklanka cukru
- 1 kostka masła
- szczypta soli
- migdały lub inne orzechy

Czas przygotowania: 10 minut

Czas pieczenia: 20 minut

Temp. pieczenia: 180 stopni


Masło i czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Czekamy aż masa ostygnie. W międzyczasie ubijamy jajka z cukrem i solą, dodajemy masę czekoladową, krótko miksujemy. Masę wlewamy do foremki na ciasto albo do foremek na muffiny. Po upieczeniu polewamy czekoladą i przyozdabiamy migdałami.













2 komentarze:

  1. mniam! jak dla mnie to wygląda totalnie obłędnie.... uwielbiam takie rarytasy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, wyglądają smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń