wtorek, 12 sierpnia 2014

Lekkie placuszki szpinakowe z jogurtem

Jestem wielką miłośniczką wszelkiego rodzaju racuszków, placków i placuszków:) Kiedy jest chłodno to moje podniebienie aż się prosi o placki ziemniaczane z sosem pieczarkowym. Ale w lato, wolę coś lżejszego. No i z racji tego, że kocham szpinak, wpadłam na pomysł tych placuszków. Gęsty sos zastąpiłam natomiast jogurtem naturalnym.


Masa na placuszki:
- opakowanie mrożonego szpinaku nierozdrobnionego
- 2 ząbki czosnku
- 1 cebulka
- 1 jajko
- gałka muszkatołowa, sól, pieprz
- mąki na oko

Szpinak podsmażamy na oleju, kiedy ostygnie, dodajemy pozostałe składniki. Mąki powinniśmy dodać tyle, aby konsystencja masy była taka, jak na placki ziemniaczane. Na rozgrzany olej polewamy łyżkę masy, smażymy po kilka minut z obu stron. Na koniec placuszki polewamy jogurtem naturalnym lub greckim i posypujemy gęsto koperkiem.

Smacznego zielonego :)





2 komentarze:

  1. szpinak uwielbiam i mogłabym się nim zajadać bez przerwy! dzisiaj zrobiłam z nim nawet jajówę :D
    placuszki wyglądają przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam podobnie:) jestem strasznie ciekawa tej jajecznicy ze szpinakiem, dobra:) ?

    OdpowiedzUsuń