środa, 17 września 2014

Ciasteczka maślane



Tradycyjny francuski przepis na maślane ciasteczka idealne...





 Składniki:

- 1 jajko
- 1 żółtko
- 150 g masła
- 250 g mąki
- 90 g cukru
- szczypta soli



Czas przygotowania: 15 minut

Czas chłodzenia: 30 minut

Czas pieczenia: 15 minut

Temperatura: 190 stopni


Nie ma nic skomplikowanego w przygotowaniu tych ciasteczek. Postępujemy podobnie, jak w przypadku kruchego ciasta do tarty. Przepis z którego piekłam ciasteczka był całkowicie po francusku, jedyne co zrozumiałam to składniki więc ciasto zagniotłam po swojemu. To znaczy wszystkie składniki zagniotłam razem, kulę z ciasta zawinęłam w folię i włożyłam do zamrażalnika na 30 min. Następnie ciacho rozwałkowałam na grubość ok. 1 cm, szklaneczką wykroiłam formę ciastek , dla dekoracji ułożyłam owoce żurawinki i piekłam ciastka aż do momentu, kiedy zaczęły robić się złociste:)




Bon appetit...





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz